2015 m. balandžio 7 d., antradienis

Kūryba: Linas Vinickas

LINAS VINICKAS,
ŠU HF Istorijos ir politikos magistrantūros I k. studentas,
paprašytas parašyti APIE POEZIJĄ IR SAVE: 

Poezija man – tai kažkas virš buitinės kasdienybės – asmeniniai pajautimai, suvokimai, dvasiniai išgyvenimai. Tai tarsi paralelinis pasaulis, kuriame laisvę įgauna sąmoningoji sąmonė, pasaulis, kuriame intuicija nors truputį leidžia pačiupinėti pasąmonės klodus. Tai požiūrio į visa, kas aplink, būdas, kai po nuluptais įprasto matymo kiautais pasimato metaforinis pasaulis, užuominos į gyvenimo prasmę. Tai laisvės ir žavėjimosi pojūtis. Poezija man asocijuojasi su gyvenimo tarpsniais, fragmentais, kuomet jaučiuosi esąs pabudęs, ir tai, kas vėliau, žvelgiant atgal, atrodo kaip gražiausios išgyventos akimirkos. Labai sunku nusakyti, kas man yra poezija. Galbūt ryt parašyčiau tai visai kitais žodžiais. O sunku, matyt, todėl, kad žodžiai, užrašyti ant popieriaus lapo, man tėra viena sudedamųjų poezijos dalių. Jos verbalizacija – tai visuomet netobulas mėginimas atkartoti nuostabią gyvenimo poeziją.

 



LINO VINICKO eilėraščiai


Sistemos paieškose


kažkur minčių horizontuose
tyvuliuoja ramybės ežeras

alksnio šakomis jei būtų
nervų sistema
nepučiant vėjui bandyčiau
įbristi.

 

***

ir tada jis išeina
į sklidiną žiemą
miega bitės cukruotuose pataluose
jo galva šąlanti taip pat
tik rankos pilnos žarijų
ir tada jis gyvena
gyvenimą
miegančių bičių gyvenimą

 

Akių ilsėjimas


būna -- nieko nebereikia
tik matyti kad lelijos
pamažėle
virsta laikrodžiais
neturinčiais
rodyklių.

praskleidusios žiedus vandens lelijos
vėl tyliai susitraukia nakčiai
gelmėj suvijusios save
į atmintį.

 

Menas gyventi


galbūt kažką ne taip aš padariau
bandydamas nepadaryti nieko,
sėdėdamas kaip kad kasmet
lietum pasruvusiu vidum
ir tyliai kontempliuodamas
kaip sraigių tiesiami taikos keliai
link vynuogių vijoklių
truputį panašiai, norėdamas vien būti.
ir tylumoj mąstyti mus
tobuloje idėjoje.


Kuomet gali tik žiopčioti


Visą naktį lijo be sustojimo
mano smegenų vingiuose
ir atrodo, kad nėra kaip prabusti
neužmigus --
iš stiklo pastatyti namai ima skilinėti
ir traška besiglausdami ir tu sakai
įdėjau savo visą esybę į
ramią tėkmę.
matau kaip tu tikrai
kruvinais dantimis tai sakai ir girdžiu
šitai kaip girgžda.
aš norėčiau tau atsakyti
tik laikas po truputį pajuntu kaip
baigiasi žaliuose mano akvariumo
vandenyse be filtrų.

 

...

Niekas negali būti kitaip
Nei buvo.
Mano pasirinkimas ir tavo pasirinkimas.
Žmogus, sakantis, ką galvoja, ir
Žmogus, galvojantis, kas pasakyta.
Gilios delnų linijos ir tamsus
Rudenio ežeras, tampantis sekluma.
Niekas negali būti kitaip nei buvo.
Ir atrodo gana patrauklu,
Kad nieko nebūtų buvę,
Kad galėtų būti kitaip.

 

...

jeigu gyventume kartu
mes negyventume dėl vienas kito
tik pokalbiai ir patylėjimai
išplistų iki visatos pakraščių
užgoždami ko mums nereikia
ir kas mums nesvarbu

 

Šalia geležinkelio


Gyvenimas šalia geležinkelio
Sukėlė man tachikardiją:
Traukinys pravažiuoja tuksintis,
Ir traukinys netrukus kitas.

Gyvenimas šalia geležinkelio
Padarė mane priklausomą rūkymui –
Pastelinės žiemos popietės
Ir kylantys sodrūs dūmai.

Gyvenimas šalia geležinkelio
Augino mane melancholišku –
Parimęs prie tėvo sodinto
Alksnio ir laukiantis, žiūrint į tolį.

 

***

Maksui Demianui labiausiai
patinka rudeninės tulpės --
jų nėra, nes jos yra tikros
rudų akių dugne jos primena migreną
iki kol ji prasideda,
o tuomet tai lyg jausmas, lyg sapnas,
lyg ėjimas miglotu keliu --
šalia jo sėdi vaikas ant sienos ir trina
rudeninių tulpių žiedus tarp delnų,
o po to jis ištiesia rankas,
kuriose, panašu, nėra nieko, vien vėsi
rudeninė dulksna --
o yra –
truputį daugiau nei gyvenimas.
Rudeninės tulpės jose.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą