2011 m. gruodžio 30 d., penktadienis

KŪRYBA. Autoriaus NEMOKŠA PAUKŠTIS eilės

Nemokša Paukštis  

meilės tragedijos santrauka

O gražusis... mielas pasauli
(minia šaukia: „greičiau galvok!“)
Viskas ką galiu ir moku pasakyti
Apie tave
Tai jo vardas
(minia: „fe, banalybė!“)
Viskas ką žinau
Tik tai:
Myliu jį
O jis manęs ne
(minia: „ir vėl tas pats scenarijus!“)
Tad glaudžiuosi prie pakaruoklio
Kaip prie meilužio
(minia: „ragana, kuri kariasi!“)
Ištikimasis veidrodi
Viskas ką mačiau
Tavyje
Tai jo akys
(minia: „akla meilė! nebūna! nebūna!“)
Švelnioji mano oda
Liesdama tave
Glosčiau jį
(minia: „lyrinė beprotė!“)
Ir nakties dangau
Viskas kuo užsiklojau
Prieš užmigdama
Tai jo kūnas
(minia: „mirštam iš nuobodulio!“)
Saldieji sapnai
Viskas ką sapnuoju
Tai jo ėjimas pas mane
(minia skirstosi)
Diena ir naktis – vis tas pat
Ar aš Ofelija –
Ne man žinoti
(minioje uždainuoja girtuoklis)
Miela mama
Nebeverkim daugiau mudvi
(likusi minia: „pagaliau pasikorė!“)

<>*

Vis baidau naktinius drugius
O jie kaip juoda valanda
Nesibaigia plasnoja
Ir vis laukia
Kada naktis pažers
Daugiau tamsos amo
Taip po truputį
Ateis galas
Ir daugiau nebesibaidysiu
Trupiniais mane išneš
Juodi drugiai
Ten
Kur žaidėme slėpynių
Ir aš dar visai mažytė
Valgydavau ant žemės
Išsibarsčiusius saldainius
Taip po truputį
Ateis galas
Kol mano balsą
Surinks juodosios musės
Ir perneš į delną
Kitam herojui
Neva paskutiniam
Pasaulio Herojui,
Persimiegojusiam
Nuo šlovės laukimo
Nes aš neišgelbėjau nieko
Ir pati neišsigelbėjau
Praėjo mano laikas
Dabar tik juoda valanda
Su musėm gerklėje
Viskas stringa
Redukuojasi
Kūno konvulsijomis
Šaukiuosi Orfėjo, kuris
Besigręždamas į mane
Nusisuka sprandą
Ir pažada
Viską išbaidyti


Nevykęs ir (niekam) neįdomus triumfas

Kiekvieną naktį
Po sapną
Apie prarastus
Draugus:
Štai ji
Ištikimiausia draugė
Man rodo kiemo plotą
Kur statysim absurdo salą.
Prisiskaitė Camiu
Išskaitėm viską
Iki pamėlynavimo
Ir išmokom dainą
„Absurdas tyko už kiekvieno kampo“
Ir išties manęs jis
Tykojo labiausiai
Aš kriokdavau
Kol supratau: bet koks
kriokimas
Yra niekalas
Ir
Nieko iš jo gero
Tik jausmas,
Kad esi mulkinamas
Poezijos
Prozos
Dramos
Visų įmanomų mokslų
Visų įmanomų reiškinių
Neminėsiu jau reklamos
O dar visų, kuriems sekasi
Taip pat ir viso to
Ko nepaminėjau
Taip kasdien gyvenu
Kol visi draugai išsislapsto
Absurdiškuose kampuose
Ir aš saloje lieku viena
Kaip ištikimoji
Visa nusikriokusi
Ir labai viena
Ir labai apmulkinta
Vualia!


* Redak. pastaba. Pažymėtoje vietoje buvo nupieštas (tikriausiai to paties talentingo nežinomo autoriaus) įmantrus, į gėlę panašus ženklas. Redaktorius, nebūdamas dailininku, negalėjo atkartoti šio ženklo, todėl nuoširdžiai atsiprašo ir vaišina kava bei šiuobeituo.

1 komentaras:

  1. Man šitie eilėraščiai tiko. Atrodo, paprastas, bet įdomus pirmo eilėraščio kompozicinis sprendimas: dialogas (nubanalinantis banalumą) su minia. Trečias eilėraštis toks "įkrentantis". Žodžiu, Nemokša Paukštis čia man pasirodė atskridęs Mokša Paukščiu :)
    Vigmantas Butkus

    AtsakytiPanaikinti